درباره ما
ما در مجموعه شرکت راد سفیران روناک فعالیت خودمان را از حدود دو سال پیش آغاز کردیم؛ زمانی که شیوع کرونا باعث رونق گرفتن بازار ماسک و محلول ضدعفونی کننده شده بود و روز به روز قیمت ماسک و محلول بالاتر و بالاتر میرفت. هدف اصلی ما این بود که بتوانیم با حذف کردن واسطهها محصول نهایی را با قمیت واقعی به دست مردم برسانیم. دست به کار شدیم و «هستاینجا» را راه انداختیم. سامانه عرضه محصولات اساسی به صورت سهمیهبندی شده و هوشمند. شاید کمی عجیب بنظر برسد اما فکر میکنیم وقتی موفقیم که نیازی به خرید از ما نباشد! حتما میپرسید پس چرا این کار را راه انداختید؟ این کار را راه انداختیم چون بعضی چیزها سر جایش نیست. قیمتها بالا است اما به تولیدکننده سود کمی میرسد؛ در بعضی کالاها تولید هست اما به دست مصرفکننده نمیرسد و احتکار میشود؛ بعضی کالاها چند دست بیخود میچرخد و هر دست چیزی روی آن میکشد و به واسطه بعدی میدهد؛ آن که پول دارد پیشپیش میخرد و وقتی کالا کم میشود و مردم نیاز پیدا میکنند با قیمت بالا میفروشد. بله ما هستیم چون بعضی چیزها سر جایش نیست! از همان روزهای اولیه فعالیتمان متوجه شدیم که میتوانیم با اندکی تلاش تغییر بزرگی ایجاد کرد. تجربه به ما نشان داده بود که با عرضه محصولات اساسی با قیمت واقعی میشود قیمت نهایی محصولات را در بازار کاهش داد و هزینههای واسطهگری را به حداقل رساند. پس تمام تلاشمان را برای تداوم مسیر که آغاز کرده بودیم به کار گرفتیم و توانستیم در کمتر از دو سال در بزنگاههای مختلف محصولات اساسی را با قیمت مناسب تأمین و توزیع کنیم. مهمترین ویژگی کار ما، سهمیهبندی و توزیع هوشمند محصولات است. ما این امکان را فراهم کردیم که بتوان در هنگام ثبت سفارش زمان و مکان دقیق جهت مراجعه برای دریافت کالا را مشخص کرد؛ مزیت اصلی کار ما هم در همین است. دیگر نه خبری از نگرانیهای مدل ارسال درب منزل است که کی میرسید و یا اینکه در مسیر ارسال مشکلی برای محصول ایجاد شود و نه خبری از نگرانی دور بودن مرکز توزیع از محل کار یا منزل! شما در سامانه هستاینجا میتوانید متناسبترین مرکز را انتخاب نمایید و در زمانی که برایتان مناسب است برای دریافت کالا مراجعه کنید و شخصا کالای مورد نظرتان را بدون هیچ عیب و یا نقصی دریافت کنید. و در آخر فراموش نکنید که:
• هست اینجا بنگاه انتفاعی نیست که خود حلقهای بر حلقههای دلالی و دست به دست شدن کالاها اضافه کند و سهامداران و صاحبانش را از سود تجارت منتفع؛ خیریه هم نیست که بلاعوض کمکی کند. هستاینجا یک سازمان اجتماعی است که سعی میکند با کمترین هزینه کالاهای مورد نیاز مردم را تأمین کرده و به دست آنها برساند.
• هستاینجا نهادی است برای گرد هم آمدن نیات خیر برای کم کردن هزینه زندگی مردم؛ نیاتِ خیر تأمینکننده منصفی که میخواهد محصول و کالای تولیدیش نه در زنجیره دلالی که درست به مردم برسد؛ برای شرکتی که میتواند بخشی از هزینه توزیع را کاهش دهد؛ بانکی که میخواهد در تأمین منابع کالاهای مورد نیاز مردم مشارک کند؛ مسئولی که میخواهد از اختیارات و امکاناتش برای بهتر شدن زندگی مردم هزینه کند؛ و مهمتر از همه مردمی که میخواهند دست به دست هم دهند مسائل خودشان را حل کنند. هر چه این انگیزهها و انرژیها بیشتر شود محصولات بهتر و با هزینه کمتری به دست مردم خواهد رسید.
• هستاینجا یک فروشگاه اینترنتی نیست که همهچیز بفروشد؛ ما خود را موظف به تمرکز بر نیاز های اساسی مردم میدانیم و 5 حوزه اقلام خوراکی، بهداشت و سلامت، لوازم اولیه منزل، آموزش و پوشاک را به عنوان حوزههای اساسی کار انتخاب کردهایم.
• هستاینجا طبقه متوسط و پایین مردم را هدف قرار داده است؛ مخاطب ما آنها که بدون دغدغه هرچه میخواهند، میخرند، نیستند، هرچند قدم آنها را هم به دیده میگذاریم. این است که هستاینجا کالای لوکس ارائه نخواهد کرد؛ وارد محصولات غیر ضروری نخواهد شد؛ و تنوع محصولات و تأمینکنندهها برایش مسئله نیست. ما میخواهیم اقلام مورد نیاز مردم را با قیمت و کیفیت مناسب به دست آنها برسانیم.
• هستاینجا یک سازمان عریض و طویلِ متمرکز نیست. ما بنا داریم هستاینجا را روی ظرفیتهای مردمی و موجود کشور بنا کنیم. هر چه آنها بیشتر پای کار بیایند بیشتر توسعه خواهیم داد؛ و ایمان داریم که مردم پای کارند اگر ما هم باشیم! اینها چیزهایی بود که تا به حال به عنوان اصول به آنها پایبند بودهایم.
• هست اینجا بنگاه انتفاعی نیست که خود حلقهای بر حلقههای دلالی و دست به دست شدن کالاها اضافه کند و سهامداران و صاحبانش را از سود تجارت منتفع؛ خیریه هم نیست که بلاعوض کمکی کند. هستاینجا یک سازمان اجتماعی است که سعی میکند با کمترین هزینه کالاهای مورد نیاز مردم را تأمین کرده و به دست آنها برساند.
• هستاینجا نهادی است برای گرد هم آمدن نیات خیر برای کم کردن هزینه زندگی مردم؛ نیاتِ خیر تأمینکننده منصفی که میخواهد محصول و کالای تولیدیش نه در زنجیره دلالی که درست به مردم برسد؛ برای شرکتی که میتواند بخشی از هزینه توزیع را کاهش دهد؛ بانکی که میخواهد در تأمین منابع کالاهای مورد نیاز مردم مشارک کند؛ مسئولی که میخواهد از اختیارات و امکاناتش برای بهتر شدن زندگی مردم هزینه کند؛ و مهمتر از همه مردمی که میخواهند دست به دست هم دهند مسائل خودشان را حل کنند. هر چه این انگیزهها و انرژیها بیشتر شود محصولات بهتر و با هزینه کمتری به دست مردم خواهد رسید.
• هستاینجا یک فروشگاه اینترنتی نیست که همهچیز بفروشد؛ ما خود را موظف به تمرکز بر نیاز های اساسی مردم میدانیم و 5 حوزه اقلام خوراکی، بهداشت و سلامت، لوازم اولیه منزل، آموزش و پوشاک را به عنوان حوزههای اساسی کار انتخاب کردهایم.
• هستاینجا طبقه متوسط و پایین مردم را هدف قرار داده است؛ مخاطب ما آنها که بدون دغدغه هرچه میخواهند، میخرند، نیستند، هرچند قدم آنها را هم به دیده میگذاریم. این است که هستاینجا کالای لوکس ارائه نخواهد کرد؛ وارد محصولات غیر ضروری نخواهد شد؛ و تنوع محصولات و تأمینکنندهها برایش مسئله نیست. ما میخواهیم اقلام مورد نیاز مردم را با قیمت و کیفیت مناسب به دست آنها برسانیم.
• هستاینجا یک سازمان عریض و طویلِ متمرکز نیست. ما بنا داریم هستاینجا را روی ظرفیتهای مردمی و موجود کشور بنا کنیم. هر چه آنها بیشتر پای کار بیایند بیشتر توسعه خواهیم داد؛ و ایمان داریم که مردم پای کارند اگر ما هم باشیم! اینها چیزهایی بود که تا به حال به عنوان اصول به آنها پایبند بودهایم.